Ne znam zašto, ali često postoje neke predrasude kod vozača u vezi automatskih menjača. Skoro uvek kada radimo prodaju i otkup automobila u Beogradu, većina vozača čim čuje za automatski menjač, odmah odmahne glavom. Opet od drugih koji su prešli na vozila sa automatskim menjačem da je za vožnju u Beogradu najbolje imati automobil sa automatskim menjačem. Mnogo je lakše voziti po gradu u gužvi u modu kreni – stani.
O manuelnim menjačima manje više sve znamo, ali da se upoznamo sa automatskim menjačima. Sama reš automatski znači da se brzine menjaju automatski i da vam je kvačilo nepotrebno, pa vozila sa automatskim menjačem imaju samo dve papučice. Pri prvom prelasku važno je naviknuti se na levu nogu koja sada nema nikakvu funkciju, jer kvačila nema. Najbolje je poturiti nogu pod kočnicu u prvoj laganijoj vožnji dok se ne naviknete. U svakom slučaju možete pogrešiti i naglo zakočiti pa se zakucati u šoferku.
Kada pogledate automatski menjač vidite neka slova, pa da vidimo šta te oznake znače.
P- parking ( automobil je u stanju mirovanja)
N- neutral ( neutralni položaj ili kod manualnih izbačeno iz brzine)
R – rikverc ( vožnja unazad)
D – drive ( koristi se u vožnji)
S – sport ( brzine se mijenjaju na većim obrtajima, preporučuje se kod preticanja)
Recimo da postoji jedna nedomica kod vozača automatskih menjača je da li na semaforu držati automobil na D ili u N opciji. Stručnjaci su većim za D i lagani pritisak na kočnicu, jer kod šaltanja dolazi do blagog trzaja što ipak treba izbegavati.
U svakom slučaju što se nas tiče mi kupujemo sve automobile bez obzira da li imaju automatski ili manuelni menjač.