Kada stane prodaja automobila, dolazi i do usporavanja celokupne privrede, auto industrija vuče dosta za sobom. U poslednje vreme tačnije poslednjih sedam meseci kompletna auto industrija u Evropi beleži pad. Usporavanje privrerede kada se mnogo očekuje u razvoj vozila na električni pogon, sve to predstavlja veliki izazov za proizvođače automobila.
Pad prodaje automobila za 3,6%
Ako pogledamo sve to statistički pad broja registrovanih vozila u Evropi u martu je pao za 3,6 procenata po izvoru od strane Asocijacije evropskih proizvođača.
Italijansko, kao jedno od vodećih auto tržišta u Evropi, bilježi najveći pad prodaje od 10 odsto, a sledi Španija, dok je Nemačka, kao najjača ekonomija u EU, za dlaku izbjegla recesiju krajem 2018. godine, a izgledi za oporavak i brži rast su slabi, što je uticalo i na rezultate auto-industrije.
Takve promene se odraze i na naše tržište polovnih automobila, što utiče na otkup automobila i uvoz polovnih automobila i vozila sa stranim tablicama.
Sem pada prodaje, auto industriju i stiskaju nameti i odštete za ekoloske probleme i smanjenje zagađenja životne sredine. PA zbog toga proizvođači automobila moraće Evropskoj komisiji da plate odštetu od skoro 30 milijardi evra, dok Folskvagen i dalje nema odgovarajuće tehničko rešenje za smanjenje emisije ugljen dioksida.
Ako u Evropi prodaja opada, spas je tržište Kine. Deonice auto industrije na evropskim berzama ipak i dalje rastu, zahvaljujući prodaji na kineskom tržištu, koja je premašila očekivanja. Samo Folcvagen 40 odsto svoje proizvodnje plasira u Kini.